Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, oktober 12, 2014

Grattis fantastiska Malala ♥


Idag Hyllar och Rosar Lenas Trädgårdsrum = Jag ;)
  Malala Yousafzai här på bloggen


Som väl ingen har missat så vann hon Nobels 
fredspris tillsammans med Kailash Satyarthi


Stort GRATTIS!


Vilken värdig vinnare! Hon berör en hel värld med
sitt öde och sitt engagemang!


Hon är en fantastiskt förebild som kämpar för barns
 och särskilt flickors rätt till utbildning.


Hennes kamp belyser hur viktigt det är med barns
 rätt till delaktighet i frågor som rör dem.


Malala hyllas av en hel värld för sin kamp mot 
förtryck och för mänskliga rättigheter.


Hennes Kärleks och Freds budskap behövs 
verkligen i vår värld.


"Utbildning är utbildning. Vi måste lära oss allt och
 sedan välja vilken stig vi ska följa. Utbildning är 
varken västerländsk eller österländsk. 
Den är mänsklig."


"Jag vill inte utkräva hämnd mot talibanerna. Jag 
vill att talibanernas söner och döttrar ska
 få utbildning."


"Jag sa till mig själv: Malala du har redan mött döden.
 Det här är ditt andra liv. var inte rädd, om du
 är rädd kan du inte röra dig framåt."


"Jag höjer min röst - inte så att jag kan skrika - 
utan så att de som inte har en röst kan bli hörda."


"Låt oss ta upp våra böcker och våra pennor, 
de är våra mest kraftfulla vapen"


Bifogar också två klipp för dig som eventuellt inte 
hört hennes fantastiska tal i FN och en intervju 








Avslutar med lite ljuvlig toner av Barbara Streisand 

                

Ha det Bäst!  Kram

1 kommentar: