Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, mars 24, 2016

Glad Påsk/Happy Easter!



Önskar Dig kära läsare en Glad Påsk 
med lite bilder på kronblad från tulpaner.


Tänk ändå vad vackra en blommas
alla stadier är! 

Upphör aldrig att förundras över 
naturens skönhet!!  

Det är precis som med oss människor 
vi är också vackra i alla våra olika stadier ;)  

Eller hur!? ;)


Varje stadie i livscykeln har sin 
charm på något sätt.


Kronbladen är från en ljuvligt vacker 
tulpanbukett som när den började tappa
 sina blad fick vara med lite till ;)


En form av återvinning då kronbladen
 först fick vara med på bild och sedan hamna 
som dekoration på fat, i skålar mm.


Visst är det vackra färger och mönster på 
dessa kronblad som är på väg att vissna snart.


Har som vanlig inte använt någon förskönande 
bildredigering utan färgerna var så här starka även
 efter kronbladen fallit av.


Men jag tog bilderna nästan direkt 
efter att bladen fallit.





Här har jag byggt en ny blomma ;)








Vi slänger alldeles för mycket i vårt samhälle. 
Tycker det är viktigt att man gör vad man kan 
för att inte öka på sopberget. 

Slit och släng är inte min melodi utan jag skänker 
och säljer sådant som jag vill (behöver ;))) göra mig 
av med. 

Känns bra både för miljön och samvetet :)


Dessutom föredrar jag oftast gamla saker
 som har en själ och som ger en helt annan 
känsla än nytillverkade ting. Dock 
mixar jag gärna gammalt och nytt.


Har nyligen fyndat gamla serviser med Rosor på -  
helt underbara och med en kvalité som 
knappt går att finna idag. Happy ;))





Se skönheten omkring dig ..... detta blir 
lättare när man är medvetet närvarande
 i livet. 

Ja livet i sig är Vackert <3 och inget att ta för givet!




                       

Ha det Gott och Njut av helgen och livet oavsett 
vilket stadie i livscykeln just du befinner dig i ;) 

Kram

5 kommentarer:

  1. Hei, så vakre bilder og ord... Helt enig med deg, man bør ta vare på det man allerede har i stedet for hele tiden å kjøpe nytt.
    God påske til deg!
    Klem, Ida

    SvaraRadera
  2. original post ! I see a beautiful creativity and stunning colors! it's beautiful !

    SvaraRadera
  3. Visst er vi like fine i alle stadier...
    Slik gikk det med mine påsketulipaner også.

    SvaraRadera