Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, januari 18, 2016

Minne från en Varm & Solig Sommardag



Så här i kalla vintertider så känns det extra härligt 
att titta på soliga bilder .... eller hur?


Dessa bilder tog jag i somras. Det var en av sommarens allra 
varmaste dagar. Det var så varmt så att luften liksom 
stod helt stilla och dallra ;)


När jag nu tittar på dessa bilder så kommer jag ihåg 
hur varmt det var .... ja jag kan verkligen komma 
ihåg hur värmen kändes. Tänk vad både bilder och 
musik kan få oss att komma ihåg stunder, dagar, 
och händelser dessa plockas fram ur vår minnesbank
 som vi alla har ;)


Somliga har lättare än andra att plocka fram minnen 
och en del minnen och händelser är djupt förträngda 
andra ligger mer på ytan och påminner oss och så 
alla varianter där emellan.


Visst är det fascinerande! Vår hjärna är som flera hårddiskar
 allt vi upplevt finns lagrat där ...... men vill vi så kan
 vi bearbeta och avdramatisera händelser, minnen etc. 
Det går även om det kan vara jobbigt och så kommer 
friheten och lättnaden efteråt!


Detta med att bearbeta fick jag uppleva många gånger 
i min utbildning till Kinesiolog. Min allra första 
övnings praktik i början på utbildningen då vi testade
 på varandra och på "frivilliga" testpersoner eller
 rättare sagt klienter var väldigt speciell för mig.


Många på utbildningen jobbade redan med människor som 
läkare, sjukgymnaster, psykologer, terapeuter mm men jag
 och en person till vi hade en bakgrund som ekonomer och 
det var naturligtvis speciellt för oss!


Så det hörde inte till vardagen att vi "undersökte" och 
testade människor ;) Men det var en otrolig känsla att 
bara genom att trycka på ett speciellt ställe på klientens
 kropp ..... som kroppen dessutom själv väglett 
behandlaren till genom tester och få en reaktion där 
klienten börjar gråta, skaka eller andra reaktioner 
var och är helt fantastiskt!! 

Kroppens, Knoppen och 
Själens intelligens är helt otrolig! Dessa signaler borde
 vi alla lyssna mycket mer på!


Kroppen vet vad vi behöver läka och påminner oss om och
 om igen ..... men vi är dåliga på att lyssna och till sist så 
skriker kroppen för att vi ska lyssna på den. Då har det 
redan gått långt och olika problem har uppstått bland
 annat värk, oro, ångest mm.


Men oj jag erkänner att jag går igång på detta ämne ;)) kan
 skriva och tala om detta vääääääldigt länge ..... Ja 
jag är inte bara blomsternörd!! :)))

Förlåt ;)

Den där dagen då jag var med om min första kinesiologi 
behandling var inte en Varm och Solig Sommardag utan 
det var vintertid så nu åter till dagens Rubrik: Sol, 
Värme, Sommar och Rosor. Annars blir detta ett väldigt
 väldigt långt blogginlägg!




Kanske du kära läsare också kan känna sommarvärmen 
och hettan i dessa bilder?


Pollinatör på väg att landa :)




Every time you are tempted to react in the same old way,
ask if you want to be a prisoner of the past, or a
pioneer of the future


             

Ha det Bäst!  Kram

1 kommentar:

  1. Lovely shots!
    Thank you for your continued support of the Floral Friday Fotos meme.

    SvaraRadera