Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, december 16, 2013

Bling Bling & Colours



Idag blir det lite inspiration här på bloggen


Inspirationen kommer från Indiska och är kanske inte
speciellt julig :) dessa färger tycker jag passar året om


 men även till Jul


Själv förknippar jag inte julen med några särskilda
 färger man kan ha vilket färgtema som


Förr om åren så hade jag mycket rött just till jul men
 jag förknippar inte rött med julen lika mycket längre 


Här är lite av Indiskas höstinspiration 2013 ..... Ja jag
ligger efter här på bloggen :))) borde kanske visa våren
eller sommaren 2014 istället ;)


På tal om färger det ser inte ut som det blir en
 vit jul i år ..... ja jag syftar på vädret och inte intag
av drycker :))


Jag brukar föredra att inte blanda för många färger när
det gäller julgranskulor. Det blir mer stämningsfullt och
vackert då. Nuförtiden finns det otroligt många färgteman
att välja bland. Fast denna färgblandningen på bilden tycker
 jag var läcker :)

Och varför inte klä en riktigt stor gran (om man har en sådan)
 i alla regnbågensfärger och låta varje färg få egna fält som i
en regnbåge ...... Det hade jag gärna velat se .... kanske det
då borde heta julgransinstallation :))) istället kanske med
betoning på konstinstallation!

Ja endast fantasin sätter gränser ...... Ja jag tycker om Indiska
 speciellt deras tekoppar, tyger och porslin ja ljuslyktorna är inte
så dumma heller ;)
Visst är både silver, guld, koppar och mässing vackert fast för min
 egen del så föredrar jag antiktouch på detta och vill inte ha det
nyputsat och blänkande. En del av Indiska och andra butikers
 "metallprylar" tycker jag är alldeles för Bling Blingiga ;) och det
 vill jag inte ha utan det får gärna ha lite patina för min del.
Ja även här är vi fria att välja själva ..... många vill ha allt
putsat och glänsande speciellt inför jul och det slipper jag ;)
ja till viss del i alla fall .... jag putsar också lite grann på vissa
prylar för att vissa mönster ska framträda mer
(men inte speciellt inför jul) och som sagt jag tycker det
är som vackrast när det inte är nyputsat.
Nu förtiden vet jag vad som blir bra efter puts
och vad som inte ska putsas :)

                   

Önskar Dig en bra start på nya veckan!  Kram

2 kommentarer: