Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, oktober 09, 2013

Home made Box



Visst är det både snyggt och praktiskt med olika lådor.
Jag är väldigt förtjust i olika lådor/boxar och det är alltid
bra att ha och lägga olika Saker o Ting i :)


Här har jag använt olika skokartonger och klätt med
ett tyg som en gång i tiden (80-talet) var en kjol som
jag hade och som är förknippat med många minnen :)
nu sedan ganska många år har tyget fått nöja sig med
att pryda dessa lådor som har hemligt innehåll ;)


Hemligt och Hemligt ;) jag kan berätta att det är brev
 och kort ..... handskrivna sådana ....... som inte är så
vanligt att få nuförtiden då tekniken har tagit över ;)
men oj vad kul det är när man får handskrivna brev
och kort ....... det är trots allt en speciell känsla!   
Jag tycker om att ta vara på saker som finns och gärna
återanvända eller så skänker jag bort prylar.
Däremot slänger jag inte saker som inte är sönder ......
Vill inte öka på vårt ofantligt stora sopberg.
Det slängs på tok för mycket i vårt samhälle!!
Visst är det kul att återanvända tyger som man tycker
om och detta är ett sätt att ge dessa nytt liv genom
att hamna på en skolåda :)))
Kanske inte lika kul som att få vara med som
 Kjol men dock är det ett existenberättigande ;) 
Men jag sparar naturligtvis inte alla skolådor ...... utan
slänger en hel del av dessa ........ detta är ju inget att
skänka men jag sopsorterar dessa bland kartong .......
så blir både miljön och jag glad;)


                   

Ha det Gott!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar