Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, augusti 13, 2013

Ljuvliga Vallmo :)



Lite närbilder på min Vallmo ...... Det är något speciellt med närbilder
på blommor ...... för att inte tala om att studera en blomma på nära håll
 ...... det är ren Magi :)


Många vanliga växter ser ut som exotiska orkidéer om
man bara tar sig tid att studera dessa på nära håll :)


En av mina favoritblommor är Vallmo. I år har det tyvärr inte varit något
speciellt bra vallmoår (för mig i alla fall)


Förra året var däremot ett fantastiskt Vallmoår. Jag har aldrig tidigare haft så
stora och fantastiskt vackra vallmon som förra året


Tänk att det kan skilja så mycket från år till år ...... i år har vi ju haft en mycket
varmare sommar än förra årets som var kall och väldigt blöt :)


Det är en del av naturens mysterium och charm att det
kan skilja så på resultatet från år till år






Vallmo med Insektsbesök :)


Här en mycket blöt vallmo .......
Visst är det vackert med vattendroppar på blommor!

              
Tack för titten o Sov Gott när det blir dags!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar