Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, maj 08, 2013

Mer Ögonshopping :)


Önskar Dig en fin dag med lite fler bilder från min senaste ögonshopping. Ja jag
ögonshoppar blommor ofta men tar inte bilder varje gång ;)
















Här Fjärilslavendel fast jag upplever inte att det kommer fler fjärilar till
denna än vanlig lavendel. Har ingen egen erfarenhet av att odla denna
på friland utan bara i kruka. Det var kul att prova men jag föredrar
vanlig lavendel och den får lika många fjärilsbesök upplever jag det som :)


På tal om Lavendel så har jag inte "sett till" de plantor som jag frösådde förra säsongen :( ..... jag tror inte att dessa överlevt vintern. Oj så tidsödande att fröså lavendel ..... detta kommer jag inte att göra mer. Det tog väldig tid för fröna att gro och de skulle stratifieras (behöver kyla för att gro) först så jag förvarade dessa i kylskåpet. När de väl hade grott så växte de oerhört sakta ...... nej tacka vet jag att föröka sin lavendel genom att plantera skott när man till exempel klipper ner den ändå för att få den tätare. Eller att köpa nya plantor. Fast det var kul att prova att fröså en gång i allafall.

 

Färgen på dessa bladen tycker jag är väldigt vacker
det ger en fin kontrast till andra färger


I natt har det regnat mycket i Skåne i alla fall ...... ett välbehövligt regn för oj vad torrt
det är i marken. Visst är det bra om de regnar på nätterna och solen skiner på dagarna
 ...... perfekt kombo :)


Tack för titten och Välkommen åter!

  

Lev Väl & Njut :)   Kram

1 kommentar:

  1. Sköna färgharmonier där! Fin helg önskas dig också. :-)

    SvaraRadera