Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, april 14, 2013

Nya ljuvligheter :)



Åhhh i dag har det varit ljuvligt väder ........ och "Vårbruket"
har börjat rejält nu i helgen ..... underbart inte en dag för tidigt :)


Jag har beställt blommorna på bilderna från Odla.nu och det stod att eftersom
våren är så väldigt försenad så avvaktar vi med att leverera tills vädret är bättre
och de kan planteras. Ja våren är ju väldigt försenad i år så detta lät bra tyckte jag!
Sorterna är Luktpionen Sarah Bernhardt (se bilder ovan) och
Luktpionen Bowl of Beauty (se bilden nedan)
Jag har redan denna pionen men ville ha en till :)


Men i fredagskväll så fick jag ett sms om att paketet fanns att hämta ut ...... ja vad göra?
annat än att hämta ut det och nu är dessa planterade (hoppas de små liven klarar vädret
och nätterna nu) Det är i och för sig tåliga sorter både pionerna och den perenna vallmon.
Så nu gäller det att hålla tummarna :) fast jag blev lite besviken eftersom de levererade
varorna såååå tidigt/snabbt när de trots allt skriver att de tar hänsyn till det kalla vädret
vi haft.
Tur jag bor söderut annars hade det ju varit ännu värre .......


Fast det har varit varmare i dag ....... men jag hade inte räknat
med att de skulle levereras riktigt ännu och hade inte riktigt hunnit
bestämma var dessa skulle planteras ......


Både pioner och vallmo är blomster sorter som inte är så lämpliga att flytta utan ska
placeras där det är tänkt att de ska växa och frodas ...... så det var bara att bestämma sig
omgående för var dessa skulle få växa. Mina planer blev lite grusade :) men det gäller
att vara flexibel ;)


Här Jättvallmo Bolero som jag nu också planterat i min oas
Underbart att få jord under naglarna igen :)



                                    Dvorák - Kubelik  String Serenade Op.22  Larghetto

                     

Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar