Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, mars 10, 2013

Plast Blommor :)




Plastblommor eller rättare sagt plastspikar i form av
blommor handlar dagens blogginlägg om :)


Det här med trender är väl kul på ett sätt men jag är absolut ingen
som direkt följer trender utan jag använder/köper det som jag tycker
 om oavsett om det är trendigt eller inte. Kan till och med bli lite anti
när det är kläder,prylar med mera som "alla vill ha för det är inne"
..... då kan jag känna att Nej det vill inte jag ha för det har alla andra :)))
Ja det är väl kul att vi är olika!

Ibland faller jag också för en trend men ofta mycket senare än många
andra och till och med ibland när all hype kring denna pryl eller vad
det är som varit sååå "inne" är över då skaffar jag det :))
om jag överhuvudtaget skaffar det!

Naturligtvis händer det ibland också att jag faller för trender snabbt :)
men faktiskt ganska sällan :)
Som nu i dagarna när jag köpte en Spikmatta som var årets julklapp 2009!!


En väninna som har ryggont och brukar få akupunktur mot värken berättade
att hon hade köpt en spikmatta. Hon blir nästan helt fri från värken efter en
akupunktur behandling men man kan inte få akupunktur behandling för ofta.
Alltså hinner värken återkomma då tipsade akupunktören henne om att skaffa en
spikmatta som hon kan använda så mycket hon behöver/vill då det blir en lättare form
av akupunktur! Hon mår jättebra av denna spikmatta och är faktiskt så gott som smärtfri :)

Själv blev jag inspirerad när hon berättade hur bra hon mådde av att ligga på spikmattan.
Även om jag inte har någon värk så tänkte jag att varför inte prova detta med spikmatta
 och så inhandlade jag denna lila spikmatta som matchar min lila sittpuff :)))
Det är ju alltid trevligt ;)

Idag kände jag att jag behövde något som piggade upp och gav extra energi :))
(i brist på vårsol och den bitande kyla och blåst det varit idag ....)
så var det dags att testa och lägga mig på denna spikmatta ...... jag låg i 10 minuter
tyckte det fick räcka första gången ..... Visst kändes spikarna men det gick ändå
bra och jag kommer att utöka tiden lite för varje gång framöver :) Det var blandade
känslor både en känsla av värme, smärta, avslappning och välbehag trots allt infann
sig och de 10 minuterna gick faktiskt fort!

Fast det var ingen risk att jag somnade :) ....... fast det kommer kanske med mer träning
 ...... Who knows ? En sak är säker Ojjj vad jag blev pigg ......  att ligga på spikmatta
är bland annat endorfin höjande! Upplevde faktiskt väldigt bra effekt
 ...... kan naturligtvis också vara placebo!? :)

Helt klart kommer jag att fortsätta med att ligga på Spikmattan ....... I like :)
speciellt effekten efteråt och förhoppningsvis tränar man upp sig så
spikarna känns mindre och mindre!

Jag kände mig väldigt levande liggandes där på Spikmattan :)

                      

Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar